dimarts, 29 de novembre del 2011

Sopa amb galets farcits

Sóc una fan incondicional de les sopes, si fos per mi a casa cada vespre en menjaria! Té moltíssimes combinacions, amb pasta, de ceba, torrada amb mandonguilles, de peix.... Amb aquesta recepta participo al bloc Memòries d’una Cuinera que aquest mes ens proposaven elaborar alguna sopa. La de ceba ja la tinc penjada al bloc, bé de fet va ser la primera recepta que vaig penjar! Us en presento una amb galets farcits:


Pel brou:
Verdures varies: nap, xirivia, mitja col, 2 pastanagues, una mica de col-i-flor, porro i api
Un quarter de gallina
Carn: ós d’espinada salat, ós blanc, ós de pernil i una pilota

Afegir en una olla ben gran tots els ingredients i omplir d’aigua envasada fins que l’olla quedi ben plena. Coure mínim una hora, jo normalment ho deixo una hora i mitja. Deixar reposar i treure el greix de la part superior del brou (amb una escumadora o estri de cuina), un cop colat també el torno a desgreixar.

Ingredients: 4px
12 Galets grans
Carn picada de porc (150gr.)
Formatge brie (50 gr.)
Poma deshidratada (20 gr.)
Pa ratllat (40-50 gr.)
Un all
Un ou
1,5 litres de brou

- Barrejar la carn picada amb el pa ratllat, l’all tallat ben petit, la poma deshidratada i l’ou fins que agafi consistència.
- Farcir els galets fins a la meitat amb la massa que hem preparat, introduir el formatge i acabar de cobrir amb la carn, de manera que el formatge quedi entremig.
- Posar el brou a escalfar en una olla i quan arrenqui el bull afegir els galets. Coure fins que estiguin al punt.

5 comentaris:

  1. Visca les sopes!!! i no pateixis que no fas tard! ni que haguessis publicat el 30 l'acceptariem!!! ;P moltíssimes gràcies per participar bonica!!! petonets

    ResponElimina
  2. Ohh nena a mi també m'encanten les sopes. Aquesta segur que la faré!!!

    ResponElimina
  3. Mira, les trobo molt maques però això d'haver de farcir els galets em fa una mandra! ja,ja,ja
    Moltíssimes gràcies per participar.
    Petons.

    ResponElimina
  4. Vinc a dinaaaar!! Jo mai he fet els galets farcits, com a la Moni sempre m'ha fet una mica de mandra!! jejejeje
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  5. Poma deshidratada? Mare meva quines coses s'aprenen!! jaja Formatge brie? Això sí que són uns galets farcits, i la resta són tonteries!! Tandebó la sopa de Nadal dels meus avis portes aquests galets... jaja és que quins galets!!!


    Un petonet guapa!! :D

    ResponElimina