dijous, 1 de desembre del 2011

Coquetes de Santa Teresa

L’altre dia vaig tenir convidats a sopar i em va sobrar una barra de pa i la veritat és que vaig pensar que havia de fer alguna cosa per aprofitar-lo. Per això us presento les coquetes de Santa Teresa una opció ben bona i senzilla per aprofitar el pa sec. La meva àvia les fa i les fregeix, jo ho vaig provar al forn i van quedar boníssimes, menys olioses i més lleugeres.


Ingredients:
8 llesques de pa (depèn de la mida)
Mig litre de llet
2 ous
2 cullerades soperes de sucre
sucre llustre o normal
Un tros de pell de llimona
Canyella amb ramell i en pols
- Posar a escalfar la llet en un cassó amb la pell de llimona, les dues cullerades de sucre i la canyella en ramell. Quan comenci a bullir separar i si es pot deixar reposar una estona així els gustos s’impregnaran més.
- Escalfar el forn 180º opció gratinar.
- Tallar el pa amb llesques i deixatar els dos ous.
- Remullar les llesques amb la llet ( si s’ha refredat ens serà millor perquè no s’estovi massa el pa) i passar-ho per l’ou. Col·locar cada llesca de pa en una safata de forn amb una mica de paper d’alumini o de forn.
- Posar la safata al forn i deixar coure durant 10-15minuts, es pot comprovar quan el pa comenci a enrossir-se.
- Barrejar el sucre llustre o normal amb canyella amb pols i empolvorar-les pel damunt.

7 comentaris:

  1. Són boníssimes. La meva àvia les fa amb tortell, en comptes de pà!

    ResponElimina
  2. El Jordi també en diu deixatar de batre els ous.
    Mira, em sembla molt bona idea de fer-ho al forn, la propera vegada així segur.
    Petons.

    ResponElimina
  3. M'encanten les coquetes de Santa Teresa (encara que a casa sempre n'hem dit torrijas! jejeje), la meva àvia les feia taan bones! Em sembla genial lo de fer-les al forn!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  4. A casa ens agraden per esmorzar. Em diem "rostes de Santa Teresa".
    No les he fet mai al forn. Bona pensada.
    Nani

    ResponElimina
  5. La meva tieta ens en feia quan érem petites i ens encantaven. La propera vegada que en faci provaré de coure-les al forn...

    Petonets!
    Anna

    ResponElimina