divendres, 28 d’octubre del 2011

Cupcakes fantasma de halloween


Els cupcakes són unes magdalenes típiques dels Estats Units que es van posar molt de moda per aparèixer a la sèrie ‘Sex and the city’.
Aquests que us presento és la proposta que m’ha tocat realitzar per el bloc Film & Food. La veritat és que feia molts dies que volia provar de fer aquestes magdalenes americanes, tinc una bona amiga que fa dies m’ho va demanar i ara si que no me n’he pogut escapar. Després de buscar per algunes webs angleses m’he decidit fer aquesta recepta:



Ingredients:


 

200 gr. de farina
1 culleradeta de bicardonat
1 culleradeta canyella en pols
¼ de culleradeta de gingebre mòlt
½ culleradeta de sal
115 gr. de mantega sense sal a temperatura ambient
200 gr. de sucre
2 ous
1 culleradeta extracte de vainilla pura
75 gr. crema de carbassa
200 gr. de fundant blanc

- Escalfar el forn a 175º. Preparar una safata de motlles per a magdalenes col·locant els papers, ja que així ja ho tenim apunt quan ho desemotllem.
- En un bol barrejar la farina, el bicarbonat, la canyella, el gingebre i la sal.
- En un altre bol barrejar la mantega i el sucre amb una batedora elèctrica o amb unes varetes. Afegir els dos ous, un a un, és a dir afegir-ne un i integrar a la massa i després el segon. Seguidament incorporar l’extracte de vainilla.
- Amb la batedora afegir la farina i la crema de carbassa en tres vegades, començant i acabant amb la farina. Fins que quedi una massa ben homogènia.
- Omplir cadascun dels motlles amb dues cullerades de la massa, s’ha de tenir en compte que quedi més o menys fins a la meitat del motlle augmenta el seu volum en coure.
- Fornejar durant 18-20 minuts, comprovar cocció punxat amb un escuradents si surt net ja està llest. Deixar refredar.
- Decorar les cupcakes amb massa fundant, en llocs especialitzats en venen de fet. Per fer aquests fantasmes he utilitzat uns palets de fusta una mica més llarg que el típic escuradents, vaig fer una bola amb el fundant i li vaig clavar com si fos un xupa-xup. Després vaig estirar la resta de la massa i amb una anella metàl·lica vaig fer rodones. Es clava el ‘xupa-xup’ Al cupcake i la massa rodona es posa al damunt. Els ulls del fantasma es poden fer amb xocolata, retolador comestible o com he fet jo amb un clau d’espècie.

feliç halloween

11 comentaris:

  1. t'han quedat moníssims!!! ;) estaré atenta als teus panellets (últimament no pares d'explotar a la familia, eh? jajajajaja) petonets guapi

    ResponElimina
  2. La teva amiga deu haver quedat més que encantada.
    Em demanava com "flotaven" els fantasmes, ja ho he vist.
    Petons i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  3. T'han quedat ideals jaja, molt monos de veritat.
    La teva amiga estará contentísima!
    Moltes felicitats per el teu blog i Feliç Halloween

    ResponElimina
  4. Una xulada nena!! Repte dels cupcakes més que superat!!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  5. Hemos repetido receta las dos.
    A ti te han quedado geniales.
    Besos

    ResponElimina
  6. Que chulos, me encantan, también tu blog así qeu me quedo a seguirte! un beso bien grande y feliz halloween! Nieves.
    http://igloocooking.blogspot.com

    ResponElimina
  7. Genials aquests fantasmets amb cos de cupcake!!!! m'encanten, molt xulos!
    Moltíssimes gràcies per participar!
    Un petó gegant

    ResponElimina
  8. l'amiga està encantada!!!!! :) xulíssim i una pinta increïble!

    Laura

    ResponElimina