divendres, 3 de juny del 2011

Croquetes de pastanaga i pinyons

Mai hauria imaginat que per ser la primera vegada que faig croquetes em quedessin tant bones.... La veritat és que aquesta versió les vaig menjar en un restaurant vegetarià i les trobo exquisites!! Us explico pas a pas com les vaig fer, només us vull donar un consell: el dia que en feu tingueu paciènica i temps perquè jo vaig estar a la cuina una bona estona, a més fent manualitats!






Ingredients: (36-40 croquetes)


250 gr. de pastanaga rallada
70 gr. de pinyons
1 ceba mitjana
1 litre llet semidesnatada
200 gr. mantega
200 gr. farina d'espelta
farina de galeta
3 ous dexatats per arrebossar


- Tallar la ceba ben petita i fregir-la amb una mica de mantega en una paella, quan començi a agafar color afegir la pastanaga rallada.
- En una paella a part desfer la mantega, quan estigui desfeta afegir la farina mica en mica i remanar-ho molt bé fins que quedi una massa homogenia i no faci olor a crua.
- A la vegada posar la llet en un cassó i quan començi a bullir parar el foc.
- Barrejar la pastanaga i la ceba amb la farina i la mantega i afegir-hi els pinyons. En aquesta massa anar-hi incorporant la llet a poc a poc, us aconsello que n'afegiu una mica i barrejar-ho  fins que quedi absorbida la llet i així fins que l'haguem incorporat.
- Són ideals per fer-ne i llavors congelar-les, s'ha de tenir en compte que si ho feu s'han de posar una mica separades i un cop s'hagin congelat ja les podeu posar en una bossa o recipient, ja que d'aquesta manera s'evita que s'enganxin.






Apali a disfrutar!

2 comentaris:

  1. doncs saps que jo no n'he fet mai??? jajaajaj. a veure si ho intento amb la teva recepta! petonets guapa i bon cap de setmana

    ResponElimina
  2. Una vegada vaig trobar una recepta de bunyols de pastanaga que al final no vaig fer. Em guardo aquesta però ja he llegit això de que m'hi hauré d'estar una bona estona...
    Petonets.

    ResponElimina