dijous, 30 de juny del 2011

Joriátiki - Amanida de tomàquet, cogombre, ceba, feta i pebrot

Aquesta recepta és per participar com cada final de mes al repte del bloc Film & Food, el tema era fer un plat típic grec inspirat en la pel·lícula "Mi Gran Boda Griega", a més es sumava la interessant idea d'afegir un ingredient secret que l'haviem de descobrir amb unes pistes, vaig haver de buscar, però per fi he trobat l'arbre és la figuera i el seui fruit les figues (aquest ingredient s'havia d'incloure en la recepta, en la foto o esmentant-lo) A mi m'encanten les figues, en l'amanida, melmelada, acompanyades amb carn o simplement soles.

Per escollir la recepta grega no vaig haver de rumiar gaire i és que fa 6 anys vaig visitar Atenes i les illes de Mikonos i Santorini, la veritat és que uns platges exepcionals i el què més em recordava d'haver menjat cada dia era aquesta amanida que us presento, un plat super refrescant. A més, buscant per casa vaig trobar un llibre de cuina grega i em va ajudar a recordar els ingredients exactes. Apa aquí teniu la meva aportació:


M'he deixat les olives negres!!!!!!

Ingredients:

Tomàquets madurs
Cogombre
Ceba tendre
Pebrot verd
Formatge feta
Olives negres
Orenga
Sal i oli

- Tallar els tomàquets a troços grans (com grills de taronja), el cogombre, la ceba i el pebrot.
- Afegir el formatge feta a troçets
- Amanir amb orenga, sal i oli

Bon profit!

4 comentaris:

  1. Quina sort! nosaltres, de moment, només hem estat a Creta, però tot arribarà, jijijiji. Una amanida molt fresqueta per aquesta època! molts petonets bonica

    ResponElimina
  2. M'encanten les illes gregues!! tinc unes ganes d'anar-hi!! no hi he estat a cap ;(
    Aquesta amanideta és deliciosa, refrescant i ben senzilla...jo també hi he optat!
    Moltíssimes gràcies per participar!
    Un petó gegant!
    Ingrid

    ResponElimina
  3. Si he de triar prefereixo les amanides sense enciam a casa les que més ens agraden són les de tomàquet i ceba!
    Et volia enviar un mail però no el sé veure!
    Petonets i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  4. A mi també m'encantaria visitar les Illes Gregues. De moment m'hauré de conformar amb aquesta refrescant amanida!
    Petonets

    ResponElimina