dijous, 15 de desembre del 2011

Torró de nata i nous


Avui us presento aquest torró i és per a participar a al recepta del 15 que aquest mes ens feien aquesta proposta tant nadalenca. La veritat és que diuen que a la tercera va a la vençuda i així ha estat. Mai havia fet torró i volia provar amb els més senzills... Primer vaig fer torró de nata i nous perquè és boníssim, però el resultat va ser nefast. El segon vaig provar el de gema cremada i.... em va quedar la textura bastant bé, però hi vaig posar massa ratlladura de llimona!! Us prometo que aquest el tornaré a fer amb les proporcions correctes i el penjaré abans de Nadal! I.... A la tercera: vaig repetir nata i nous amb una altra recepta i voilà: aquí teniu el resultat:


Ingredients: (mesura per fer un torró)
80 ml de nata líquida 35%MG
150 gr. d’ametlla mòlta
150 gr. de sucre
60 gr. de nous trossejades

- En un cassó escalfar la nata líquida amb el sucre. Si teniu un termòmetre seria idela, perquè la temperatura no pot passar d’uns 110º, sinó en teniu quan comenci a fer bombolles baixeu el foc...! No deixeu de remenar i hem d’aconseguir com un almívar espès. Aproximadament 4-5 minuts.
- Afegim l’ametlla mica en mica a la massa que hem aconseguit i no deixem de remenar fins que la massa s’hagi refredat, sobre uns 50º.
- Seguidament afegir les nous prèviament trossejades la mida és a gustos, a mi m’agrada que quedin bastant senceres.
- Preparar un motlle per torró si el teniu i sinó amb un brick de llet (col·locat horitzontalment) tallat pel mig , us sortiran dos motlles. Abans de posar la massa forrar el motlle amb paper de cuina o film. Un cop aboquem el torró ens ajudarem amb una espàtula per premsar-lo fort.
- Reservar a la nevera com a mínim 24 hores i ja es podrà desemmotllar.

8 comentaris:

  1. jajajjajaja, ja veig que quasi tots hem hagut de fer alguna altra versió!!! aquesta és fantàstica!!! petonets guapa (m'encanta el color vermell!!!!)

    ResponElimina
  2. Oooooooooooooh!! A la tercera va la vençuda, i el de nata nous és dels més bons!!! M'enduc la recepta, que t'ha quedat genial!
    Moltes gràcies per participar maca!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  3. Juju, estem decorant el bloc de Nadal!!
    Sandra: la veritat és que és boníssim i bastant senzill!!
    petonets

    ResponElimina
  4. a la tercera va la vençuda i ben vençuda!! esperem però la recepta del de gema cremada!

    ResponElimina
  5. Ostres, sempre m'he preguntat com es feia aquest torró, era dels que més m'agradava!!!!

    Gràcies per la recepta ;-)

    petons

    ResponElimina
  6. A la tercera va la vencida! muy bien, te ha quedado fantastico.
    Un besito

    ResponElimina
  7. Doncs sí que es veritat que a la tercera va la vençuda, perquè aquest torró t'ha quedat perfecte!! :D I a mi que m'encanta el de nata i nous, quina salivera que m'has fet venir! jaja
    Per cert, M'ENCANTA el look nadalenc que li has donat al blog, de veritat!

    Un petoneet!! :D

    ResponElimina