dimarts, 26 de juny del 2012

Braç d'espinacs amb salmó fumat

Aquest dies he estat molt enfeinada… ja veieu que no he publicat res. A més, vam celebrar la revetlla a casa i erem 13 persones, en un principi volia fer carn a la brasa, però entre una cosa i una altra finalmente aquest va ser el menú:

Aperitiu:
Nachos amb guacamole
Punxó de plàtan i cansalada

Primers:
Braç d’espinacs i salmó fumat
Mousse de peix
Carpaccio de carbassó, rúcula i parmesà

Segon:
Carn a la brasa
Flamets de tomàquet de guarnició

Postres:
Coca de Sant Joan
Coca de pasta de full

El que em sap més greu de tot és que no vaig fer fotos de tots els plats, vaig anar tota la tarda de bòlit i a més quan ja van arribar tots els convidats de seguida ens vam posar a menjar. Aquests dies penjaré alguna recepta d’aquestes.

Avui començo per el braç d’espinacs i salmó fumat, perquè és un dels plats que vaig aprendre al curs del centre Cívic Montseny amb l’Angelina Garcia i la veritat és que em va encantar!!


Ingredients:
600 gr. d’espinacs frescos ( dues bosses)
3 ous
250 gr. de formatge mascarpone
2 paquet de salmó fumat dels grans
Decoració: fruits secs caramel·litzats triturats

- Saltejar els espinacs en una paella. Quan s’hagin cuit escórrer tota l’aigua.
- Separar les clares dels rovells d’ou. Per una banda, barrejar els rovells amb els espinacs. Per l’altra, muntarem les clares a punt de neu, quan s’hagi muntat afegir-ho als espinacs i al rovell.
- Prescalfar el forn a 180º
- En la safata del forn posar una fulla de silicona, silpack o amb paper de forn escampar la barreja de manera que ens quedi una placa rectangular gairebé de la mida de la safata del forn, ha de ser d’un centímetre de gruix més o menys, el més important és que estigui molt ben estirada perquè no tingui diferents gruixos.
- Col·locar la safata al forn i coure durant 10 minuts.
- Deixar refredar la placa d’espinacs.
- Al damunt de la placa untar el formatge mascarpone (reservar dues cullerades soperes per descorar) uniformement. És molt important que el formatge mascarpone estigui a temperatura ambient, així s’untarà molt fàcilment.
- Posar una capa salmó damunt del formatge, que quedi ben repartit.
- Enrotllar la placa amb el farcit començant per un extrem, de manera que us quedi en forma de braç de gitano.
- Decorar amb el formatge reservat i al damunt fruits secs caramel·litzats o també hi pot quedar molt bé sèsam.
- Reservar a la nevera unes hores abans de servir, serà més bo fet amb antel·lació.

Bon profit

8 comentaris:

  1. Lídia quina pinta no que fa aquest braç. Devien quedar ben contents els teus convidats amb aquest menú que els hi vas fer.

    ResponElimina
  2. Se m'ha colat un no. Volia dir quina pinta que fà aquest braç!!!!. Je,je. Petonets guapa.

    ResponElimina
  3. Hola Lídia!
    Vinc a visitar-te desprès de la teva invitació!
    Tu també tens un blog molt maco!
    De debó que us vau menjar tot això???
    Quina feinada preparar tot aquest menú per 13 persones! Ets la meva heroina!
    I tot ben deliciós! Espero poder veure totes les receptes publicades!
    A reveure!

    ResponElimina
  4. ets una crack!!!!!!!!!! sort q has actualitzat pq ja tenia mono.... ;)

    laureta

    ResponElimina
  5. Sensacional! És d'aquelles receptes que porten feina, però són tan originals i la presentació queda tan bonica, que val la pena l'esforç. Recepta apuntadíssima!
    Quina passada de menú, quina feinada vas tenir ;)

    ResponElimina
  6. té dit mai que sóc fan dels espinacs???? i del salmó! així que m'encanta aquesta recepta. petonets guapi

    ResponElimina
  7. Dona, la carn a la brasa la vas fer, no? ja,ja,ja. 13 que van quedar encantants amb aquest menú, mare meva jo també vull que em convidis!
    Petonets.

    ResponElimina
  8. Lídia, jo quina enveja de menú! Ho vas fer tot tu soleta? M'hauràs d'enviar el teu telèfon perquè ja sabré a qui trucar quan necessiti ajuda!
    Ho has fet molt bé eh. Els espinacs m'encanten, però no els fet mai així. Serà questió de posar-m'hi.
    Un petonàs, treballadora.
    Nani

    ResponElimina