dimecres, 25 de juliol del 2012

Palets de cereals

L’altre dia vaig veure en un bloc una palets fets amb sèsam de wasabi els vaig trobar tant originals que jo també m’he animat a fer palets.... però tenint en compte que buscar sèsam de wasabi per la comarca d’Osona és una missió Impossible, els he fet de cereals. He seguit una recepta del llibre Pa de Xavier Barriga. Han quedat boníssims.


150 gr. de farina de força**
100 gr. de farina integral**
150 ml. d’aigua
75 gr. barreja de cereals (civada, gra de grosella, pipes, sèsam...)
5 gr. de llevat premsat
5 gr. de sal

Per decorar també necessitarem barreja de cereals

** podeu fer la combinació de farines que us vingui de gust (en total 150 gr.)

Si teniu una thermomix (velocitat espiga) o kitchen aid o panificadora us recomano que la utilitzeu, sinó haureu d’amassar manualment i pot fer una mica més laboriós, però el resultat s’ho mereix.

- Amb una mica d’aigua desferem el llevat premsat i reservem

- Mentrestant posarem la farina, hi barrejarem els cereals i afegirem l’aigua. Amassar fins aconseguir que quedi l’aigua incorporada. Per últim afegir el llevat.

- Seguir amassant fins que quedi una massa homogènia.

- Tapar la massa amb un drap humit i deixar reposar durant mitja hora.
- Sobre el marbre posarem farina i estirarem la massa per a fer els palets, feu un rectangle d’un pam d’ample i talleu horitzontalment fent un centímetre entre cada tall, això feu la mida que a vosaltres us sembli. Posar els palets sobre paper de forn o un silpat.

- Decorar el damunt dels palets amb més cereals. Tapar amb un drap humit i deixar reposar 1 hora més.

- Escalfar el forn a 250º creant vapor, això ho aconseguim posant un bol apte pel forn amb aigua a la part de baix.
- Quan hagi passat aquesta hora, ruixarem una mica amb aigua els palets i els courem entre 10-12 minuts.
- Deixar refredar i disfruteu d’aquests palets tant per esmorzar, com per un aperitiu, com per distreure l’estomac.



Són molt sans i naturals!

8 comentaris:

  1. Les receptes d'en Xavier Barriga surten bé, i és d'agrair pq no seria el primer llibre de cuina "fail" que trobem a les llibreries.
    Aquests palets per berenar, que bons!!
    petonets

    ResponElimina
  2. Uuoo Lídia això si que ho penso fer perquè m'encanten els palets de pà. Només un dubte, has ficat 150 gr de farina de força i 100 integral, i més avall fiques que es poden barrejar la farina que vulguem. Ha de fer 250 gr en total? perquè has ficat 150gr.

    Gràcies xula!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sarah, en total són 250 gr. de farina, però pots fer la porció que vulguis si vols barrejar algun altre tipus, i sinó tota de força i ja està!!! espero que et quedin boníssims!!

      Elimina
  3. fa temps que en vull fer però encara no m'he animat!!!! t'han quedat geial. petonets guapa

    ResponElimina
  4. Doncs amb wasabi també han d'estar bons, a casa el tinc en pols.
    Petons.

    ResponElimina
  5. Lídia, els faré i me'ls faré per a mi i per a la Violeta. M'agraden!
    Sent una recepta del Xavier Barriga no falla.
    Ptnts,
    Nani

    ResponElimina
  6. Fa temps que tinc pensat de fer-ne (però tinc tantes receptes pendents!) Algun dia m'animaré per menjar-ne entre hores! Hahaha
    M'encanta l'estètica d'aquest blog :) D'aquest color rosa, el fons queda genial ^^

    Petons

    ResponElimina