dijous, 23 de febrer del 2012

Pastís d'aniversari

Avui sí! Avui us presento el super pastís d’aniversari que vaig estar fent ahir a la tarda... la veritat és que vaig fer un invent i el resultat tot i que quan el vaig acabar no les tenia totes, era més que comestible. El meu nebotet que a mitja tarda em va veure fent el pastís, al vespre quan el va provar va dir que era boníssim, ara, només es menjava la part de la massa amb te verd.. em va fer una gràcia!! La veritat és que no tenia cap ocasió per a celebrà però no volia deixar de participar al memòries d’una cuinera que amb aquesta proposta ja fan un any: enhorabona!!!

La forma de cor del pastís va ser per tema logística a la cuina, però m’agradaria recordar-vos que qualsevol dia és important per dir t’estimo a aquelles persones que tenim al nostre voltant i que a vegades ens passa per alt o sovint es dóna per suposat! I les coses s’han de dir i més una paraula tant bonica com aquesta!

Ingredients:
Massa 1:
3 ous
100 gr. de sucre
90 gr. de farina
10 gr. de cacao en pols

Massa 2:
3 ous
100 gr. de sucre
90 gr. de farina
10 gr. de te matcha (te verd en pols)

Decoració:
200 gr. xocolata blanca
Boletes de decoració (podeu utilitzar ametlles, xocolata en virutes... el què tingueu per casa!!)

- Jo vaig coure les dues masses a la vegada, però si per aconseguir la mateixa forma ho heu de fer en dos cops. Cadascú que s’adapti als seus estris.
- La preparació de la massa és la mateixa per la 1 com per la 2. Barrejar els tres rovells i 40 gr. de sucre, fins que quedi ben barrejat. A banda muntar a punt de neu les tres clares, a mig muntar afegir una part dels 60 gr. de sucre restant i quan estiguin gairebé muntades afegir la resta. A banda, tamisar la farina amb el cacao (massa 1) i te matcha quan es faci la massa 2.
Incorporar una quarta part de les clares a punt de neu als ous i el sucre, i afegir la farina en dos o tres cops integrant-la amb la massa. Seguidament afegir la resta de clares i barrejar amb cura perquè no perdin volum. Abocar en un motlle amb paper de forn.
- Coure les masses durant 20-25 minuts a 180º.
- Un cop cuites treure del forn i donar un cop a la massa perquè tregui tot l’aire. Desemmotllar i deixar refredar sobre la safata de reixa del forn. Posar les masses una sobre l’altre.
- Agafar la xocolata blanca en un vol i desfer-la mica en mica al microones, a potencia mitja. Pintar el pastís amb la xocolata i decorar al gust.
- Deixar refredar a la nevera, perquè la xocolata agafi consistència.

I nyam nyam......

4 comentaris:

  1. jaja Que curiós, em pensava que només es menjaria la part de xocolata!! Doncs mira, serà la logística o el que tu vulguis, però aquesta forma de cor a mi m'ha captivat des del principi :) No se m'acut una forma millor per a un pastís d'aniversari! :D

    Un petonet guapa!!

    ResponElimina
  2. ostres! m'agrada molt que sigui bicolor! és una gran idea! a més si el peque t'ha donat el seu vist i plau... ;P moltíssimes gràcies per participar!!!! petonets

    ResponElimina
  3. Lídia, encara no h¡n'he fet de colors. Veient aquest crec que ha de ser divertit.
    Nani

    ResponElimina
  4. Quina xulada!! m'encanta perquè és bicolor, t'ha quedat molt amorós en tots els sentits! jeje
    Petonets guapa
    Sandra

    ResponElimina