divendres, 27 de maig del 2011

Melmelada d'albercoc

Quan vaig anar a la fruiteria que vaig normalment i li vaig dir que havia fet melmelada de nabius, em va dir que la d'albercocs era molt bona i em vaig animar a fer-la. També la incloc al repte de Memòries d'una cuinera.



L'elaboració és molt semblant a la melmelada de nabius.

Ingredients:

675 gr. d'albercocs
el suc d'una llimona
675 gr. de sucre
150 ml d'aigua
2 cullerades soperes agar-agar (gelatina, ens ajuda a que qualli més ràpid)

- Posar els albercocs, el suc de la llimona i 150 ml d'aigua en una olla. Escalfar a foc suau i que cogui, fins que la pell estigui ben tova, durant 15 minuts aproximadament.
- Afegir el sucre quan estigui la massa ben homogenea, passar-hi el minipimer.
- Pujar el foc fins que arribi a bullir i deixar coure uns 10 minuts sense deixar de remenar o fins que qualli (en la mermelada de nabius us vaig explicar la tècnica per comprovar si ja està al punt).
- Quan estigui posar-ho en pots esterilitzats i coure al bany maria perquè agafin el buit.

A gaudir!

2 comentaris:

  1. Que bé, una altra!
    Jo vaig fer una prova amb l'agar-agar i va ser tot un fracàs!
    Moltes gràcies per participar!
    Bon cap de setmana.

    ResponElimina
  2. ostres! quina passada! si és que això de ferr melmelades és un vici, oi??? segur que aquesta ha d'estar també boníssima!!! molts petonets guapa i bon cap de setmana

    ResponElimina